My exchange year in the USA

De eerste stapjes zijn gezet!

Zoals de meeste misschien al weten ga ik in het schooljaar 2015/2016 een jaar naar een Amerikaanse high school. Via deze blog wil ik daarom ook iedereen zo goed mogelijk op de hoogte houden van wat ik allemaal doe in the USA! (en natuurlijk ook alle voorbereidingen die ik doe, paspoort, visum, engelse toetsen etc. etc.)

Dus, ik denk er al heel lang overna om na mijn Havo een jaar naar Amerika te gaan om daar een high school year te doen. Dit jaar is mijn examenjaar en dus dit jaar moet ook alles geregeld gaan worden als ik echt na de zomervakantie weg wil.. Een paar weken geleden heb ik me dan ook samen met mijn ouders ingeschreven via de TA site (Travel Active, de organistatie die mij met alle dingen helpt).
Al heel snel kregen we een mailtje terug dat mijn aanmelding was gelukt en dat ik vanaf nu het grote (en echt het HELE GROTE) aanmeldingspakket kon gaan invullen. In dit pakket moest ik doktersverklaringen, schoolrapporten, foto's en nog veel meer toevoegen om zo de Amerikaanse organistatie en de Amerikaanse gastgezinnen een goed beeld van mij te geven. Samen met mn moeder heb ik alles zo snel mogelijk ingevuld zodat we ook alles zo snel mogelijk weer op konden sturen naar TA.

Ondertussen hadden we ook een mailtje gekregen met een uitnoding voor een bijeenkomst met een paar andere exchange students. 13 september zouden we een engelse lees -en luister toest maken en een engels interview hebben! Ik had me hier wel een beetje zorgen over gemaakt watnou als ik de teksten niet snapte of geen antwoord kon geven tijdens het interview? Gelukkig ging alles goed en was het allemaal heel makkelijk! De vragen in de toets stelde niks voor. Zo hoorde je via de CD een som en dan moest je opschrijven welke som je hoorde (denk aan +, -, :, x).

Eigenlijk hoefde ik me dus nergens zorgen over te maken en werd het uiteindelijk ook nog een leuke dag. Het is namelijk heel appart maar super leuk om eindelijk eens met mensen te praten die dezelfde dingen meemaken en niet telkens te hoeven vertellen dat ik naar Amerika ga, wat ik daar ga doen en hoe het allemaal werkt!

Nu ben ik aan het wachten tot ik een afspraak kan maken voor mn paspoort. Er moeten nog veel dingen geregeld worden maar ik heb er nu al veel zin in!

Dit was mijn eerste blog en ik hoop dat er nog heel veel zullen volgen! Nu maar wachten totdat alles geregeld is en ik mn examens haal!
Ik vind het leuk als jullie berichtjes achter laten op deze blog dus hou je vooral niet in!

Laughing

Groetjes,

Luna

Reacties

Reacties

Krisstaa

Lunna! Ik ga je missen main ): maar wel super tof dat je dit doet!

n.soest@upcmail.nl

Wij opa Nico en ik zullen dikke tranen huilen als je weg gaat maar we zijn ook erg trots op je dat je dit allemaal doet en nu zorgen dat je je examens haalt????????

Marion Sprengers

Ik ben toch zo ontzettend trots op je! X

Michel

Het is net 16 jaar geleden. Toen zetten jij ook jou eerste stapjes om de wereld te verkennen. Nu is de stap een reuze stap de oceaan over.
Doe nog even je best haal dat stomme diploma en vlieg dan uit.

Ben een trotste papaX

Tineke

Jouw blog gelezen en ik vind dat een fantastisch initiatief. Zo kan ik, met anderen, jou volgen in de voorbereidingen naar jouw doel.................de reis naar Amerika. Hou vol, ik wens je sterkte en vind het reusachtig, dat je deze plannen hebt!!

fia

Meid wat zijn we trots op je, dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active