My exchange year in the USA

Dag sinterklaasje, hallo Californië!

Dit keer weer een blog die ik midden op de dag schrijf. Dit keer niet omdat ik m'n eerste uur vrij heb op achool. Dit keer schrijf ik m'n blog in bed onder de dekens met een gele grote tissue box naast me. Ik ben namelijk ziek.. Nu hoor ik jullie denken; oh dat is vast van te veel turkey tijdens thanksgiving!? Maar nee, ondanks dat ik het die dag super leuk heb gehad heb ik niet te veel gegeten en ten tweede; thanksgiving is alweer twee weken geleden. Dan komt natuurlijk de vraag; heb je misschien teveel pepernoten gegeten? Ook hier antwoord ik nee op! De honden hier ik huis hadden namelijk bijna alle Sinterklaas spullen opgegeten waardoor er nog maar een klein zakje pepernoten over was voor de hele familie.

Nu hoor ik jullie denken; hoe kan Luna die nooit langer dan 1dagje ziek is nu al twee dagen ziek in bed liggen met zelfs 's nachts koorts? Nou daar hebben we na lang nadenken een antwoord op kunnen geven. Iedereen hier in huis is de afgelopen 2 weken op z'n minst 1 keer ziek geweest. Ik had het nog niet te pakken en was daar best blij mee aangezien ik net met een nieuwe sport begonnen was en ik dus niet ziek wilde worden. Nadat iedereen weer een beetje was opgeknapt was het alweer (afgelopen) weekend en ik was super moe. M'n nieuwe sport is namelijk zwemmen, waar we in 5 dagen 8 trainingen hebben. Drie keer in de week 2 keer per dag en 2 keer in de week 1 keer per dag, best vermoeiend dus zo in het begin.. Zaterdag avond begon de kleinste hier in huis weer ziek te worden, hoge koorts, huilen (aangezien ze 1,5 jaar is) en niet willen slapen. Uiteindelijk is het bij haar wel weer weg gegaan maar heeft het bij mij ingeslagen. Waarschijnlijk omdat ik dus zo exhausted was van de week daarvoor.

Nu doe ik net of het zwemmen voor allemaal problemen zorgt maar dat is echt niet zo. Dit is de aller eerste keer dat ik wedstrijd zwem en ik vind het ook nog eens super leuk! Ik ben natuurlijk nog niet zo snel als alle andere meiden maar ik kan aardig vooruit komen! Zoals ik al eerder zei is dat we drie dagen in de week twee keer per dag trainen. Sochtends om 5 uur beginnen we dan met zwemmen tot half 7 en smiddags van 3 tot 4 doen we workouts op het land. De andere twee dagen hebben we gewoon 1 keer training in het water. Ik had nooit gedacht dat ik zwemmen zo leuk zou gaan vinden aangezien het best hard werken is! Het team is ook heel leuk, er zijn +- 10 meiden van alle verschillende leerjaren (14-18 jaar) en ze zijn allemaal super lief! Ook de coaches zijn heel aardig en helpen me met alles zover het kan!

Twee weekenden geleden gingen we naar de oude oppas van de kinderen want die hebben een cabin in de bergen. Een andere sport die ik hier voor het eerst heb "beoefend" is snowshoeing! Ook dit is super gaaf! De bergen in met van die tennis rackets onder je schoenen en dan lopen maar! Je hebt natuurlijk geen sneeuwschuivers in de bergen wat er voor zorgde dat we soms wel tot onze knieën in de sneeuw stonden! We hebben ongeveer 5 km gelopen totdat we besloten terug te gaan aangezien het koud begon te worden! We hebben ook gesleed en gewoon "gehiked". Later zal ik wat foto's op m'n blog zetten :)

Nu denk je natuurlijk; wat heeft die Luna het daar naar der zin! Wat heeft ze het onwijs leuk daar in Amerika!

En ja, dat is ook zo, voor de volle 100%. Maar ik moet ook travel active gelijk geven. Een paar weken geleden kregen we een mailtje over de wintermaanden. We moesten er rekening mee houden dat de heimee deze maanden erger kon worden of juist kon beginnen. Eerst geloofde ik daar niet zo veel van aangezien ik helemaal geen last had van alle andere "symptomen" die ze in eerdere mailtjes aangaven. Nu het eerste Nederlands feest voorbij is realiseer ik soms toch wel dat ik bijna 8000km van huis af zit. Ookal heb ik Sinterklaas hier op een verschrikkelijk leuke manier mogen vieren en ookal vierde m'n familie thuis geen Sinterklaas dit jaar, ik wou toch wel even lekker thuis op de bank zitten 5 december. Het is toch iets dat ik de afgelopen 17 jaar elk jaar thuis vierde.

Ik kan niet zeggen dat ik heimee heb, want dat is echt niet zo, ik ben super blij dat ik nu hier ben. Maar toch is het een raar gevoel dat ik tijdens de feestdagen niet thuis ben.

Wat alles weer een beetje beter maakt en me niet aan thuis doet laten denken tijdens de kerst is: CALIFORNIË!!!! We gaan namelijk kerstochtend met het vliegtuig naar Californië om daar vervolgens een week te blijven in een super luxe resort! Geen witte kerst voor mij maar wel heel veel zon, zee en zwembad!

Verder gaat hier alles goed, ik ben al helemaal gewend aan de nieuwe situatie waar ik twee blogs geleden over sprak. M'n gastgezin is heel aardig en we lachen veel met elkaar. De school gaat steeds beter (en ook m'n cijfers gaan langzaam omhoog!!) en ik kom al aardig weg met de taal. Soms is het gewoon niet eens meer fijn om in het Nederlands te praten.

Voor deze keer hou ik het weer voor gezien, ik ga weer even proberen te slapen!

Groetjes

Luna

Reacties

Reacties

Oma .v.B

Is het echt griep .of ben je over vermoeid genoeg drinken.dat is altijd goed'!!rust maar lekker uit meteen ,,,STERKTE hou je taai liefs OMA

Floor

Trots op je luun! Topper ben je!!!!

Oma Fia

Hoi liefje, wat een heerlijk verhaal weer en om mijn kleindochter op 8000 km weg ver ziek in bed te zien liggen op skype vond ik best wel lastig maar sterke meid jeslaat je er wel doorheen.Bovendie denk aan die heerlijke zon in Californie komt het allemaal goed. Wordt maar heel gauw beter,dikke beterschap kus .

Oma Fia en een knuffel van Opa.

papa

Hey mop wat een super leuke blog weer...jammer dat je je ziekjes voelt maar je zal snel weer beter zijn. Neem je rust en je vitamines...

Kimberly

Hey luna,
Ik vind het zo leuk om elke keer je verhaaltjes te lezen. Ik snap de heimwee zeker nu met de feestdagen, maar zorg dat je extra veel leuke dingen gaat doen zodat je daar geen tijd voor hebt!!
Heel veel beterschap en veel plezier in Californie!!
Trouwens ik vind het echt super tof van je al die sporten die je doet. En zo grappig dat het daar echt zo is als in de films.. We moeten is appen!

Groetjes en veel plezier nog!!

mama

Hoi Luuntje,
Ziek zijn is nooit leuk, zeker niet als je dat eigenlijk nooit bent maar zeeeeer zeker niet als je dan ook nog eens niet thuis bent. Maar zo'n sterkte griet als jij bent is zo weer beter en dan kun je je gedachten weer wat makkelijker verzetten met alle dingen waar je druk mee bent.
Verder weer een leuke blog om te lezen, zou je iets mee moeten doen met dat talent :-)
Beterschap XXX

Bianca

He vervelend om te lezen dat je ziek bent. Ziek wel goed uit mop! Juist met de zwemtraining die best pittig is, kan je snel oververmoeid raken. Nou ik ben wel blij te lezen dat je het nu heel fijn hebt. Ik heb genoten van de foto's van alle feestjes en de sneeuw! Blog maar snel weer een keer xxxxxx

johnny bakker

mooi dat je zwemmen leuk vind.zeker een leuke sport en is erg goed voor je. en ook de vlinderslag leren he. en geloof me luna in nl is nog alles hetzelfde. geniet daar lijkt me echt tegek wat je doet daar. dus genieten ben jaloers op je. en beterschap met de griep. ???????? ??????????

Mary Eikelhof

Hoi Luna wat een leuk verhaal heb je weer geschreven, ziek goed uit en geniet van je reis naar Californie. Fijne feestdagen en tot je volgende verhaal. Liefs Mary en Paul.

tineke

Dank weer voor jouw leuke blog. Iedere keer weer een plezier om het te lezen. Hoop dat je snel weer beter bent en geniet van de trip naar Californie.....fijne feestdagen. lieve groet, Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active