My exchange year in the USA

they call it "procrastination"

God oh god.. Waar het in het begin zo goed ging gaat het nu helemaal mis. Aan de ene kant natuurlijk wel een goed teken; geen tijd meer om te schrijven op mn blog betekend dat de tijd al in gebruik is voor andere activiteiten. En ja, de meeste tijd is besteed aan school (want "dat is waarvoor ik hier ben") maar daarnaast zijn er vooral deze periode uren te weinig.

Een belangrijk "event" dat de afgelopen twee maanden (oeps) heeft gespeeld is het einde van het zwemseizoen (yes! geen ochtendtrainingen meer!!) en de tryouts van tennis. Omdat ik natuurlijkde laatste 3 maanden niet 10000kg wil aankomen heb ik besloten om af te sluiten met een typische amerikaanse highschool sport; tennis.

Drie weken geleden begonnen de try outs voor tennis en van de voren wisten we al dat 11 meiden het varsity team zouden halen en de rest zou JV worden. Voordat ik naar Amika kwam had ik met mezelf afgesproken dat ik tenmiste 1 keer een varsity team zou willen halen. Met volleyball was dat niet gelukt, en in de winter toen het zwemmen begon was er geen verdeling , iedereen was 1 groot team. Tennis was dus nog de enige optie om varsity te halen en daardoor ook een letterman jacket. Met veel support van mijn gastgezin kregen we vorige week vrijdag de uitslag van de twee lange weken; ik had varsity gehaald! Super blij natuurlijk. Dit betekend dat ik alle wedstrijden mag spelen en dat ik aan heit einde van het seizoen een "letter" krijg. Nu dat ik varsity ben heb ik ook even uitgezocht hoe het zit met de letterman jackets die je hier kan aanschaffen als je in het hoogste team speelt. En ja, natuurlijk wist ik al dat ze super mooi waren, maar dat de prijs rond de 350 dollar lag had ik niet verwacht. Omdat ik zo een jacket heel graaag wil ga ik de aankomende tijd alle kleine beetjes bij elkaar sprokkelen.

En dan komt het besef weer dat ik nog maar 101 dagen in de US heb. Elke keer schiet het even snel door je hoofd, eerst waren het nog maar 150 dagen, toen waren het er 120, maar nu zitten we bijna onder de honderd. Morgen is de dag dat het aftellen ECHT gaat beginnen.

Nu dat er dus nog maar zo weinig dagen over zijn betekend ook dat het einde van het schooljaar in zicht komt. En bij het einde van het schooljaar hoort natuurlijk ook PROM!! Gisteren ben ik voor de tweede keer opzoek gegaan voor een promdress, dit keer met succes. Het is een hele mooie donkerblouwe jurk geworden die ik op 30 april zal dragen op mn eerste en laatste Amerikaanse prom! Ik ben er super exited voor en kan niet wachten tot eind april!

Dan ga ik er nu weer een eind aan maken, want ja, naast het feit dat ik elke dag tennis, prom dichterbij komt en de dagen veelste snel aftikken gebeurt er hier niet zo veel. Zoals jullie misschien wel kunnen begrijpen kan je niet heel veel bijnzonders vertellen over de dagen dat je naar school gaat of werkt, dat het (weer) regent of dat je voor de 16e keer de mol fout had (want ja, ook hier in het verre amerika heb ik allles heel trouw gevolgt).

Tot de volgende keer (wat waarschijnlijk pas na prom zal zijn)

Luna

228/329

Reacties

Reacties

Mama

Het is je vergeven hoor dat er niet zoveel blogs zijn, ben veel te blij dat je zo druk bent (met sport haha) Ben er ontzettend trots op dat je het varsity gehaald hebt.
Ben ontzettend benieuwd hoe je er in je Prom dress uit zal zien!
Geniet van je "gewone" leventje XX

Papa

Geniet nog steeds van je verhalen ben ook nog steeds super trots op jou en trots op het behalen van het varsity team, die jas komt wel goed al moet ik aan de bedelstaf ???? je begrijpt me wel. Geniet nog maar even lekker xxx

Marion

En dan zijn we alweer bijna bij je Toppertje! ??

Marion

?? = een hartje maar die pakt hij niet!

Bianca

Top zeg dat je varsity hebt gehaald! En dat van letterman jacket moet je maar eens uitleggen als je weer terug bent. En dat gaat inderdaad nu heel snel. Moppie geniet er nog elke dag van, met volle teugen!! Tot de volgende blog! xx

Oma Fia ,Opa Nico

Wat een heerlijk blog weer en we zijn zo trots dat je in het eerste team van tennis zit , een prestatie hoor. Geniet nog van je laatste maanden. Dikke knuffels van Opa en mijzelf.

Oma Ans

We zijn nog steeds blij en denk er om de Laatste Loodjes wegen het zwaarst we zien je wel Op Wimbledon ....en de drop is onder weg veel plezier nog?????

Sanne

Ja leuk loen, maar hoe kan je nou de mol fout hebben dit seizoen?!?!?

Hihi ik mis jou!

Sandra Oosterbeek-Courtier

Hoi Luna,
Geniet nog maar lekker daar in Amerika.
Het is een super mooie ervaring.
Ik vind het leuk om je blogs te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active