My exchange year in the USA

NYC & first days

Hoi,

Ik ben hier (in Evans, Colorado, USA!!!!) nu alweer twee dagen. Het is hier super leuk! De mensen zijn aardig, het eten is lekker (en veeeeeelste groot, heb al twee keer mn eten laten staan) en mn bed slaapt heerlijk (ookal kraakt hij wel een beetje).
Acht augustus was het zo ver, ik zou mijn gast familie ontmoeten! Na ongeveer 7 maanden mail en facebook messenger stonden ze op 8 augustus mij op te wachten op Denver airport met een super leuk bord. Ik ben vanuit NY (waar ik zo meer over vertel) samen met mijn gastzusje Cecile doorgevlogen naar Colorado. Toen we aankwamen zijn we meteen met de hele familie hamburgers gaan eten in de mall van Fort collins, dit is een stad verderop. Die hamburgers waren zo groot!!! Niet normaal, dit was dus de eerste keer dat ik mn eten niet heb opgegeten haha. Daarnaast krijg je ook nog een frisdrankbeker van 20 oz, dat is ongeveer 600ml, ik dacht "oh wat leuk, je mag hem zelf een keer vullen". Wat blijkt; je mag hem zo vaak vullen als je wilt! Ergens wist ik wel van de "refil regels" in Amerika maar dat sommige uit mijn gastfamilie (inclusief de kleine Arik die ook al die hele hamburger ophad (reminder; die ik heb laten staan)) hun beker maar liefst drie keer vulde had ik echt niet verwacht. Daarna zijn we naar huis gegaan en hadden we even de tijd om onze koffers uit te pakken. We konden kiezen uit drie kamers. Ik heb nu de gene naast de badkamer en Cecile heeft degene die aan de voorkant van het huis zit.
Toen we helemaar klaar waren gingen we "shoppen", shampoo kopen, Target rondneusen en water met elektronen (????????) erin kopen. Dit schijnt goed te zijn. Daarna door naar een pizza restaurant waar we pizza gingen halen voor thuis (ook deze is niet op en ligt nu in de kloelkast; dit is onze lunch voor vanmiddag). Na het eten ben ik gaan douchen en gaan slapen.
Nu zit ik dit hier te typen en heb ik net mijn bacon & eggs op. Samen met 1 snee toast is hier het ontbijt compleet. Als drinken dacht ik lekker koffie te nemen. Niet dus; het lijkt meer op thee met ergens een beetje caffeine maar het is verre weg van normale koffie. Ik heb er dus maar een half pak melk in gegooid om het nog een beetje drinkbaar te maken haha.

Voordat ik hier ben gekomen afgelopen zaterdag zijn we met een hele groep in New York geweest waar we twee dagen de tourist hebben uitgehangen. We hebben super veel mooie dingen gezien. Hoge gebouwen, Central park, 9/11 memorial, nog meer hogen gebouwen, China town & little Italy. We hebben pizza & hamburgers gegeten, starbucks en bubble tea gedronken en super veel plezier gehad! Naast alle mooie dingen waren het juist de kleine dingetjes die mij opvielen. Hieronder een lijstje daarvan:

1 Voordat je NY (beter gezegt Manhattan) ingaat moet je als auto 16 dollar toll betalen. Vanuit Frankrijk weet ik dat toll er is om de wegen te kunnen onderhouden, dat doen ze hier dus niet... Er zijn overal gaten, hobbels, en spleten in de weg. Dan zou je denken dat de mensen daarom een stukje voorzichtiger zouden rijden, ook hier is geen spraken van. Iedereen snijdt iedereen af, er wordt rechts ingehaald en niemand lijkt het te schelen dat ze 60 mph rijden op een weg waar je er maar 45 mag!

2 Alle wegen in NY (buiten de snelwegen) zijn 'one way'. Dit betekend dat we met de grote bus waar wij mee waren telkens rondjes moesten rijden voordat we weer verder konden. Dit zorgt er dus voor de je altijd 5 minuten langer onderweg bent. Niet dat dit een probleem is want het was buiten 28 graden en binnen was er airco :)

3 Om over airco te beginnnen; er is overal airco! In de bus, in de winkels, zelfs in die kleine tentjes op straat waar je wat drinken kan halen voel je de koude lucht blazen.

4 Er waren wel geteld; 13 dunkin donuts, 16 starbucks en 11 macdonalds. Neem het me niet kwalijk als ik sommige dubbel heb geteld (vanwege alle rondjes die we moesten rijden ivm de 'one way' wegen) of er een paar ben vergeten.

5 In China town zijn niet alleen Chinese. Er zijn ook veel, en daarmee bedoel ik echt heeeeel veel, van die irrante mannetjes die proberen hun tassen te verkopen voor een "koet prijjs".

6 In het hardrock cafe hebben ze echt niet alleen hardrock muziek op staan. Zo kwamen ook Taylor Swift en Miley Cyrus voorbij.

7 Niet echt een ding dat zich in NY bevind maar meer een leuk feitje (of zie het als een tip): wanneer je om half 1 terug moet zijn en je bent '8 blocks' ver weg van de plaats waar je terug moet zijn ga dan optijd weg. Zo hoef je niet zoals wij in twee minuten (jaa twee minuten!!!!!!) 8 blocks te rennen.

Dit waren de dingen die mij zijn opgevallen en die ik heb onthouden, er waren namelijk zo veel indrukken de afgelopen dagen dat ik de helft al weer ben vergeten!

Vandaag heb ik een verjaardags bbq voor Austin die gisteren jarig was. Austin is de kleinzoon van mijn gastmoeder en is hier vaak over de vloer.
De gevulde eieren, hotdogs en salads staan al op het keuken aanrecht om om vanmiddag 6 uur opgegeten te worden. Ik heb er heel veel zin in!

Dit is een lange blog geworden maar ik heb de afgelopen dagen als super veel mee gemaakt wat ik al met jullie wilde delen. Ik hoop dat jullie het niet erg vonden en me gewoon blijven volgen haha.

Groetjes

Reacties

Reacties

Sofia van Soest

Je hoopt dat we je volgen!!!!!!! Meid we kijken uit naar het volgende verhaal. Dikke kus ook van opa

Yvonne

Lieve luna heel veel plezier deze 11 maanden. En geniet van alles wat er te beleven valt. Leuk om je te volgen Groetjes ????

Michel

Wat een verschrikkelijk leuke blog....super geschreven.

Marion & Peter

We hangen aan je lippen en kunnen niet wachten op het volgende verslag......

tineke

Wat heb je al veel meegemaakt. Om jaloers op te worden. Wat een verrijking, al dat nieuwe. Probeer er zoveel mogelijk over te vertellen aan ons. lieve groet Tineke

Bianca

Tuurlijk blijven we je volgen gek kind! Heerlijk juist om je blogs te lezen. Voor mijn part elke dag. Ben blij dat het allemaal goed gaat. Dikke kus en groetjes

mama

wat een goed verhaal! Heel gek om na 2 jaar verhalen van andere te lezen nu die van jou vanuit the states te lezen. Hoop dat je nog een heleboel van zulke leuke verhalen zal schrijven. Knuf X

Bianca Blom

Super mooi verhaal van je belevenissen! Wat een gave ervaring. Have fun!

petra & gerard

Leuk om je verhaal te lezen Luna en nog leuker dat het allemaal naar je zin is toch?. Dit is het echte amerikaanse leven waarin je nu zit. En we blijven je volgen met al je verhalen hoor!!! Good Luck Girl????

Mary en Paul Eikelhof

Wat een geweldig verhaal, wij bliven ze natuurlijk volgen, op naar het nieuwe blog. Succes en veel plezier. Xx

tineke

Heb een goede indruk gekregen door de foto's van jouw belevenissen. Leuk! lieve groet, Tineke

Hennie SR

Was weer een leuk en mooi verhaal. Luna

Kimberly

Ik vind het echt super leuk! Aangezien je op school er al zo enthousiast over was vind ik het echt leuk om nu te volgen!!

Jerry

Leuk Luna en heel veel herkenning

Opacharles

Er gaat een wereld voor je open .Geniet er van. maak er maar een mooi verhaal van

saskia

Kom maar op met je verhalen Luun!!xxx

saskia

Kom maar op met je verhalen Luun!xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active