My exchange year in the USA

Volleyball, Mud race & first days of school

Het is alweer twee weken (eigenlijk maar 13 dagen) geleden dat ik een blog heb geschreven, en ik kan nu nog met trots zeggen dat ik op schema loop! Ik wil namelijk elke twee weken iets op deze site uploaden om jullie op de hoogte te houden maar ook om alles voor mezelf op een rijtje te zetten. Alles gaat goed, maar er is zo veel gebeurt de laatste dagen..

Sinds mijn vorige blog ben ik begonnen met volleyball. Eerst dacht ik dat het al trainingen waren maar het bleken try outs te zijn. Er waren rond de 35 meisjes die moesten opgedeeld worden in 4 teams; varsity, JV (junior varsity), C team & D team. Woensdag (12 augustus), donderdag, en vrijdag waren er dus try outs. De eertste dag was echt rampzalig, ik had, naast de 5 keer overgooien bij gym, nog nooit gevolleybalt. Je snapt dus wel dat de ballen alle kanten op gingen.. Gelukkig ging het de tweede dag al wat beter en kon ik vrijdag al over het net heen serveren zonder de bal uit te slaan (het klinkt misschien makkelijk, maar het veld is best klein).
De zaterdag na de drie daagse "bootcamp" (goh wat had ik een spierpijn) was het tijd voor mijn eerste fundraiser. Voor onze 'pinknight' volleyball shirts moesten we geld inzamelen. Dit was at de mud race in Cooper mountain. Wij mochten daar 5 uur lang water bekertjes vullen en van de natuur genieten (ik raad natuur liefhebbers zeker aan om de Rocky mountains eens te bezoeken). Om 1 uur gingen we weer naar huis, we waren namelijk al vanaf 7 uur in de bergen en hadden daarvoor al 2 uur in de auto gezeten. Voor de wiskundige onder ons; dat betekende dus dat we om 5 uur weg gingen en ik dus om half 4 al moest opstaan (!!!!!). We hebben een hele leuke dag gehad maar toen ik thuis kwam om half 4 heb ik lekker helemaal niks gedaan.

Zondag heb ik weer even met thuis geskyped, het is echt fijn om iedereen weer even gezien te hebben. De quote "you don't know what you have, until you leave it" komt nu wel erg van pas. Ik heb het hier super naar me zin en ik voel me heel erg thuis, maar ik mis de kleine dingetjes wel.. Even naar oma lopen, ondersteboven op de bank liggen & zelfs het werken bij de Deen mis ik. Maar; daarvoor in de plaats krijg ik heel veel leuks terug.
Afgelopen dinsdag (19 augustus) kreeg ik namelijk te horen dat ik in het JV team zit! Ik ben hier natuurlijk super blij mee! Die dinsdag en de maandag ervoor hadden we two a days trainingen. Dit betekende een training om 5:30 en eentje om 16:00. Ik had hier heel erg mn best gedaan dus ook hierom was ik super trots op mijn plekje als middelhit in het JV team!

Woensdag was mijn eerste echte schooldag. Ik was al eerder op school geweest voor mn vakken maar woensdag kreeg ik mn definitieve schedule. Dit zijn mijn vakken:

block 1: Algebra 2
block 2: Child development
block 3: Marketing & your future (dit hoor drawing te zijn maar dat gaat, als het goed is, vanaf volgende week maandag in)
block 4: Cemistry of matter
block 5: food science & nutrition
block 6: Spanish
block 7: AP US Goverment and politics (deze is heel moeilijk AP betekend namelijk univeristeit niveau en ik ga met mijn counselor bespreken of ik het naar de "gewone" kan verzetten)
block 8: American lit.

Ik heb niet elke dag alle vakken, het is een heel lastig systeem met zogeheten "grizz hours" (onze mascotte is een Grizzly bear) en off blocks. Om het makkelijk te houden: ik zit elke dag van 7:15 tot 3:15 op school waar ik 5 of 6 vakken per dag heb. Het aantal vakken verschilt per dag en ik hoop met heel mijn hart dat ik voordat ik weer naar huis ga het systeem uit mn hoofd weet en niet twee keer op een dag bij het verkeerde vak zit met al mijn spullen uitgestalt.
Na school om 16:00 heb ik volleybal training tot ongeveer 18:15 maar meestal is dit 18:30 met al het opruimen erbij. Misschien is het al opgevalen: ik maak dagen van bijna 12 uur op school! Als ik dan na trainen ook thuis kom ga ik eten, douchen, een half uurtje tv kijken en dan slapen om de volgende ochtend weer om 5:30 op te staan voor een nieuwe (super leuke !!!!) schooldag.De school is hier zoooo leuk maar ook zoooo anders. Ik ga elke dag met plezier naar school (al moet ik soms huilen om het slot van mn locker) en ben tot nu toe super blij dat ik mijn droom heb kunnen waarmaken.

Dit was weer een lange blog maar ik heb volgensmij alles er in zitten. Ik hoop dat ik over twee weken bij mn volgende blog nog steeds zo enthousiast ben en dat ik jullie weer kan vertellen over alles wat ik heb meegemaakt!

Luna

ps: bij het kopje "video's" staat een filmpje van de freshman (1e klassers) day. Hier schreeuwen de freshmans: WE ARE and de seniors: NORTHRIDGE. Dit is dus nog maar de helft van de school en je wordt al overdonderd door de school spirit; i love it here!!!!

Reacties

Reacties

Mama

Wat heerlijk om alle verhalen nu op "papier" te zien staan en wat ben ik trots dat je het zo supergoed doet allemaal. JV gehaald is niet niks en die vakken op school klinken ook best pittig!
Je flikt het gewoon allemaal een KANJER ben je XX

Marion

Precies zoals je mama schrijft! Een 'super power woman' waar we allemaal super trots op zijn. Ik kijk nu al uit maar je volgende blog! Xxxxxxx

sofia van soest

Heerlijk meidje dat je het zo naar je zin hebt.Je doet dat goed en je bent een kanjer.Dikke kus Oma .PS ook van Opa gilt hij naast me!!

Oma en opa

We zijn blij dat je het zo goed doet en nog PLEZIER heb in alles dikke kus ???????? ???? ????

Papa

Ik vind dit weer een super mooie Blog, alles staat er en we worden overspoeld door enthousiasme en dat doet mij goed. Ik ben blij dat wij jou deze kans konden geven. Ik ben dan ook super trots op je en kan niet meer zeggen dat je een kanjer bent xxx.

Oma Fia

Lieve schat even terzijde nog, er zit een schrijfster in jou verborgen. Het is namelijk een plezier om jou blog te lezen. We kijken al uit naar het volgende deel. Kuzzzzzzzzzzzzzzxzzz

Bianca

Heerlijk weer om te lezen dat het zo goed met je gaat! Je bent al aardig de taal machtig zie ik...... je schrijft zelf Engels ertussen in.... hihihi, prachtig!! Ik kijk uit naar de 2-wekelijkse blog!! Dag lieffie xxx

saskia

Super leuk geschreven weer Luun! En dat vroege opstaan went....... nooit.

Iris

Super leuk om je verhalen te lezen!!!! Veel plezier, lekker genieten!!! Xx van ons

Mariel

Lieve Luna, geweldig om je verhalen te horen!
Veel succes????

Tieke

Hoi Luna, ik wil je eerst even complimenteren voor het schrijven van jouw blog. Ik lees en voel precies wat jij daar doet en meemaakt. Knap van jou om dat allemaal zo te kunnen verwoorden. Leuk! Ga zo door. lieve groet, Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active