My exchange year in the USA

School, Greeley West & Labor weekend

Om maar weer even te beginnen: ik loop nog steeds op schema. Het is tot nu toe gelukt om elke twee weken een bericht te schrijven! Dat is ook niet zo moeilijk als je bedenkt dat ik hier precies 4 weken zit en dus pas twee blogs heb moeten schrijven. Aan de andere kant is het: wow, ik zit al een hele maand in de US. Al een hele maand weg van iedereen thuis! Ik heb het nog steeds heel erg naar me zin en leer steeds meer mensen kennen. Zo leer ik niet alleen Amerikanen kennen maar ook andere exchange students. Zo kwam ik er een tijdje geleden achter dat er nog een Nederlandse student op mijn school zit. Ik krijg dan ook vaak de vraag: are you from Neverland, just like that boy? (en ja het is echt Neverland, dit is geen typfout). Daarnaast wist ik dat er een Nederlander (hoi Dennis !:)) in Greeley zat en die heb ik tijdens de wedstrijd tegen Greeley west ook ontmoet. In andere woorden; steeds meer namen om te onthouden!

Wat school betreft gaat het dus heel goed. De vakken zijn best makkelijk en ik kan de les al goed volgen. Mijn eerste test was afgelopen vrijdag. We mochten aantekeningen + boek erbij houden en na afloop zei de docent dat iedereen standaart een B had (ongeveer een 7,5) voor het alleen al het aanwezig zijn.. Geen probleem voor mij!
Afgelopen donderdag hadden we een assembly at school. Omdat we die donderdag en vrijdag erna twee hele belangrijke dagen hadden ivm met de verschillende wedstrijden tegen aartsrivaal Greeley West moest iedereen even opgepept worden. De seniors waren rood, juniors blauw, sophomores wit & freshmans blauw. Iedereen zat in zijn eigen deel en hiermee waren er dus 4 vakken met allemaal dezelfde kleur. Alleen dat was al gaaf om te zien! Nadat iedereen was gaan zitten moest elke sport 5 mensen aanwijzen die gingen strijden in de Grizzly estafette. Voor beelden; filmpje staat op facebook! Toen dat was afgelopen kwam er een optreden van het hele Football team. Ze hadden met zn alle een dansje ingestudeert en gingen daarna samen met ons de macerena dansen, ook hiervan is een filmpje op mn facebook te vinden!

Die donderdag van de assembly hadden we dus de belangrijke volleyball wedstrijd tegen Greeley west. Normaal gesproken owned Greeley West alle sporten maar deze keer ging de winst naar ons; NORTHRIDGE !!! Normaal gesproken speel je als JV team drie wedstrijden maar omdat wij de eerste en tweede wedstrijd wonnen waren we na 2 games al klaar! Northridge 1 - 0 GW. Na onze wedstrijd was het de beurt aan de varisty girls. En ook deze wedstrijd heeft Northridge gewonnen! Iedreen natuurlijk super blij en opgelucht dat we dit keer niet weer van GW verloren. Northridge 2 - 0 GW!
Toen was het vrijdag de dag voor de Football game against West, helaas hebben we deze wedstrijd wel verloren (en niet zo een klein beetje ook..) maar de school Spirit was geweldig! Iedreen droeg wit, er werd met meel gegooid om een witte wolk te maken en de cheers wisselen elke minuut af! Echt een hele toffe ervaring. Naast de 'normale' school spirit was er nog iets speciaals deze wedstrijd. Omdat dit DÉ wedstrijd in de stad is worden er allemaal grote dingen georganiseerd. BBQ's, optredens van bijde scholen en om niet te vergeten: skydivers. Ja, je leest het goed; SKYDIVERS!! Er waren 5 mannen die vanuit een vliegtuigje sprongen om de wedstrijd ballen af te leveren.. Gekke Amerikanen!

Dit weekend is het Labor weekend. Dat betekend maandag vrij! Lekker even bijkomen na de afgelopen twee drukke, intense maar super leuke weken. We zouden eigenlijk dit weekend gaan kamperen met de hele familie + andere exchange students maar dit hebben we verplaatst naar het weekend van 19 september. And guess who gets a plastic baby doll that weekend: Luna! Geweldig.. Voor het vak child development krijgen we een plastic baby mee waar we een weekend voor moeten zorgen. Aan de andere kant wel leuk dat het in het kampeer weekend is, kan die baby lekker iedereen wakker houden en ben ik niet de enige die om vier uur snachts buiten de tent zit..

Dit was het wel weer voor deze keer. In mn volgende blog zal ik een lijstje geven met alle rare, opvallende dingen hier in Amerika.

Groetjes,
Luna :)

ps: onder het kopje "video's" staat een filmpje van NY. Voor de mensen die het leuk vinden om wat meer te zien van ons avontuur in the big apple.

pps: als jullie mij willen blijven volgen vul dan even aan de rechterkant je email adres in. Ik beloof geen reclame mailtjes te sturen maar hierdoor krijg je een mailtje als ik een nieuw verhaal upload!

Reacties

Reacties

Bianca

Wat heerlijk om te lezen dat je het zo fijn hebt!En wat een aparte dingen allemaal. Nee, skydivers heb ik nog nooit gezien op Helen Parkhurst.... ;-). Tot de volgende keer xxx

oma fia opa Nico

We hebben weer genoten van je blog, met een beetje fantasie zijn we bij al je wedstrijden en gillen heel Amerikaans mee. dikke kussen

Mary Eikelhof

Hoi Luna wat fijn dat je het naar je zin hebt. Je verhalen lees ik met plezier, en kijk weer uit naar je volgende blog. Veel plezier en geniet ervan . Dikke knuf.

Marion

Hahaha, een baby mee op het kampeerweekend! Hoe krijg je het voor elkaar! En als je op pad gaat met de family draag je de baby bij je? Gelukkig gaat er ook een oma mee. Als ze een beetje op jouw oma lijkt dan hoef jij je het hele weekend geen zorgen te maken! ????????????

Oma Ans

Meisje wat een sportief gebeuren daar..geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in de Salsastraat haha ???????? ????

Hennie SR

Het was weer een mooi verhaal Luna We kijken ernaar uit op je volgende verhaal.
Groetjes Anneke en hennie

Jerry

Wat leuk om te lezen heel veel plezier ga proberen je te blijven volgen.

petra.linnenbank

Haha Luna wat een verhaal,helemaal met die baby,nou wens je veel succes,gewoon veel in de frisse lucht leggen!!!. Ja die Amerikanen weten overal wel wat van te maken. Maar jullie zijn erg sportief bezig zo te lezen.Nou succes en leuk verhaal weer.

mama

Heerlijk om je verhalen ook te lezen. Gek idee dat we 2 jaar lang samen dit soort verhalen hebben gelezen, dat ik het nu nog steeds lees en dat jij het echt aan het meemaken bent. Gaaf hoor! Blijven beleven en blijven schrijven zou ik zeggen. XX

Papa

Wat een genot om dit weer te lezen, al merk ik wel dat je wat moeite hebt Nederlands te schrijven i.p.v. Amerikaans :). Ik kijk nu al (al spreken wij elkaar vast wel eerder) uit naar je nieuwe Blog.

xxx Papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active