My exchange year in the USA

Volleybal, baby & "i am sorry"

ja,ik weet het. Het spijt me. Hopelijk accpeteren jullie mijn excuses. Ik kan echt niet geloven dat het alweer drie weken geleden is dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Dat ik vorige week niks heb geplaatst heeft een goede reden. Ik had namelijk een baby. Ja je leest het goed: een baby. Nee ik ben niet zwanger geraakt de afgelopen 6 weken maar ik heb wel het vak child development gevolgd. In deze klas leer je over de ontwikkeling van babies/kinderen en waarom ze op bepaalde dingen reageren zoals ze dat doen. Om ons te laten voelen hoe het is om een tiener moeder te zijn kregen we daarom een plastic baby mee die helemaal geinstaleerd was om op bepaalde tijden te gaan huilen. Net zoals echte babies huilde deze baby niet alleen maar, maar had hij ook eten en een schone luier nodig. Ik had natuurlijk het geluk dat mijn baby geprogrammeerd was met het nacht programma. Dit betekende dat ik lekker elke 3 uur rond de 30/35 minuten wakker was om mijn baby eten te geven, een luier te verschonen of om hem te wiegen.

Naast alleen de baby naar huis nemen was er nog een andere opdracht. Je moest (met de baby) naar de supermarkt gaan om uit te vinden wat je per maand kwijt zou zijn aan baby kleren, eten, luiers etc. Op dat moment was ik dus wel blij dat mijn baby meestal snachts huilde, hoefde ik tenminste niet in het midden van de winkel een luier te verschonen. Wat wel heel vervelend is (en waar ik echt van geleerd heb) zijn de blikken van de mensen in de supermarkt of gewoon op straat. De baby lijkt zo echt van een afstand dat mensen je echt aanzien als een tienermoeder die domme dingen heeft gedaan en nu der school niet kan afmaken. Ik was met de kleinzoon van mijn gastmam in de supermarkt (hij is 2 jaar ouder dan dat ik ben) en vooral de oudere mensen gaven ons hele viezen beoordelende blikken. Echt niet leuk..
Naast al dit gezeur heb ik het weekend met de baby ook hele leuke dingen gedaan! Zo zijn we naar Boulder geweest en hebben we andere exchange students ontmoet. We hebben lekker gegeten in een mexicaans restaurant en hebben naar een hele leuke straat arties show gekeken die bijna 1,5 uur duurde! Toen ik savonds thuis kwam heb ik pannekoeken gemaakt die we maandag lekker mee naar school hebben genomen.

Voor de rest heb ik de afgelopen drie weken niet heel veel gedaan. Ik ben naar school geweest wat nog steeds leuk is. Ik speel nog steeds volleyball. Dit is drie keer per week trainen en twee wedstrijden. Ons team is niet het aller beste, we verliezen maar winnen ook. Echt een beetje in het midden. Aankomende donderdag hebben we een 'pink night' avond. Deze avond staat in het thema van vrouwen die de strijd tegen bostkanker hebben gewonnen/verloren. We dragen dan niet onze eigen jerseys maar zwarte shirts met roze accessoires. Ook gaan we de hele gymzaal verzieren met roze/zwarte spullen om zo echt aandacht te zoeken voor deze vrouwen.

Om de echte amerikaanse tradities the ervaren heb ik mezelf opgegeven voor de powderpuff. Dit is football voor meiden. Ik krijg dan ook echt zo een leuke grote football jersey! De juniors spelen tegen de seniors tijdens de homecoming week en dit schijnt een heel groot ding hier in Amerika te zijn. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Om maar even van de hak op de tak te springen; twee weken geleden heb ik mn Senior picuters gemaakt. Dit zijn foto's die je voor jezelf kan houden als herinnering maar je stuurt ook 1 foto op naar de school voor in het jaar boek. Ik ben geen senior maar heb deze fotos toch gemaakt omdat dit me enige jaar hier is. We gingen naar het park waar we wel 100 verschillende poses hebben geprobeert om maar het beste licht, hoek of lach te vinden. Ook dit was weer een geweldige Amerikaanse ervaring!

De meeste scholen hier in Greeley, maar ook in heel Colorado hebben al homecoming gehad. Dit heeft onze school pas op 17 Oktober. Gelukkig, want ik heb nog steeds geen schoenen! Daar ga ik aankomend weekend voor kijken. We gaan namelijk voor, bijna een week, naar Minnesota waar we naar familie gaan maar ook de grootste mall van Amerika zullen bezoeken. We gaan hier met de auto naartoe wat zo een 15 uur zal gaan duren. Een echte roadtrip door verschillende staten voordat we in Minnesota aankomen! We verblijven in een hotel dat tergelijkertijd ook een casino en een zwembad is dus ik denk dat we ons daar niet zullen vervelen!
De foto's + verhalen zullen hier dan over twee weken opstaan. En oh; help me het te herinneren. De tijd gaat hier zo snel dat ik niet eens weet hoe lang geleden ik een blog heb geschreven. Woensdag over twee weken ben ik hier al twee maanden! Niet te geloven..

Dit was het wel weer voor deze keer. In een van me aankomende blogs wil ik een soort vragenlijstje doen. Mijn blog zal dan bestaan uit veel gestelde vragen (ik klink nu als een irritante klantenservice site van de telefoon provider die je niet kan bellen). Als je dus wat vragen hebt kan je die hieronder stellen (of je kan mij een email sturen) en dan zal ik ze in mijn volgende blog beantwoorden!

Luna :)

"And then I realized; adventure is the best way to learn"

papa

Leuke blog wederom ????

Oma en opa v beveren

Kind wat doe jij een leuke ervaringen op nou we kijken uit naar je volgende Blog ??????

Wietske

Hey! Super leuk allemaal! Ik doe ook powder puff football! Is super leuk! Morgen de game :P

Oma Fia

Meisje toch, er schuilt een schrijfster in jou,wat een fijn blog om te lezen en zo beeldend ik zie het gewoon voor me hoe alles gaat. Kijk alweer uit naar het volgende blog.Je bent een kanjer en wij opa en ik hebben veel respect voor je zo makkelijk als je met alles omgaat. DIKKE KNUFFELS VAN OPA NICO EN MIJZELF

Esther moeder van Maxime

Heyy die Luna,
Was een geweldige ervaring dit zeg voor jou!! Ik lees niet al je blogs maar vindt het erg leuk om te lezen hoe leuk je het vindt en doet. Groetjes van ons en nog heel veel plezier hoor!!

Iris

Super leuk geschreven Luun!! Heel veel plezier in Minnessota!! ????????

Marion

Erg fijn om op allerlei manieren op de hoogte te blijven van je avonturen in Amerika.

Je doet het echt super goed, je straalt en wij zijn reuze trots op jou!

Hennie SR

Dat was weer een mooi verhaal. Gr. Anneke en Hennie SR

Mary Eikelhof

Hoi Luna wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan en kijk zeker uit naar je nieuwe blog. Groetjes.

Francis

Zo leuk .

Tineke

Dank weer, voor jouw leuke en interessante blog. Ik ben het met Fia eens, er schuilt een schrijfster in .
jou. Luna wat is de grootste mall van Amerika?
Tot nu toe kan ik jouw Amerikaanse termen goed bij benen.....maar een mall???
Geniet verder en ik zie werkelijk uit, naar jouw vlgde blog. lieve groet, Tineke

petra van beveren

Leuk om weer te lezen allemaal en wat een gedoe met zo'n baby he,kun je beter naar een mall gaan en je daar uitleven. De trip er naartoe zal ook weer geweldig zijn. Veel plezier bij alle leuke dingen die je weer gaat doen. Geniet ervan!!!. Groetjes xx

saskia

Luun, het is echt te leuk om jouw verhalen te lezen, het enthousiasme spat ervan af .