My exchange year in the USA

Verhuizen, laatste wedstrijd & pumpkin patch

hey hey,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat op mn blog heb gezet. De laatste keer was net voordat we naar Minnesota gingen. Ik heb toen geschreven dat we zouden gaan shoppen voor homecoming en dat we wat familie zouden gaan bezoeken. Later bleek dit niet helemaal het geval te zijn. Wat er daarna allemaal gebeurt is is de reden dat deze blog zo laat is.
Een paar dagen voordat we naarnaar de andere staatgingen hoorde ik al wat vreemde dingen, mn gastouders waren samen met haar dochter over huizen aan het praten. Niet wetende wat er de weken daarvoor al had gespeeld gingen we de dagen daarna gewoon naar school. De donderdag voordat we weg gingen kregen we te horen dat de trip niet helemaal zou gaan lopen als dat het zou gaan doen. Mn gastouders waren (en zijn) namelijk van plan om samen met een van hun dochters terug naar "huis" te verhuizen. Het doel van de trip naar MN was om een huis te vinden. Zo hebben we dan ook bijna de hele week huizen gekeken waar hun over een paar weken willen gaan wonen. De trip is zo anders gelopen dan dat ik had verwacht. In eerst instantie vond ik het huizen bekijken niet zo erg, ten eerste omdat we ook andere dingen zouden gaan doen en ten tweede omdat niks nog 100% was.
Nadat we terug kwamen van de 13 uur lange terug reis (het was ondertussen 11:30 in de avond) kregen we te horen dat het plan van verhuizen waarschijnlijk niet door zou gaan. Ik was natuurlijk opgelucht omdat ik nu lekker bij mijn gastgezin kon blijven en niet opzoek hoefde te gaan naar een ander gezin. Na heel veel verschillende gesprekken en heel veel verschillende "brainsets" is de beslissing gekomen dat ik toch naar een ander gezin ga. Ik ben nu samen met mn begeleider heel hard bezig om een nieuw gezin te vinden die bij mij past en ik hoop dat ik jullie snel weer meer kan vertellen hierover (and ik beloof dat de volgende blog een stuk sneller zal komen dan deze did).

Naast al dit gezeur en de best wel verwarrende tijd, maak ik ook nog allemaal super leuke dingen mee! Afgelopen donderdag (22-10-15) had ik mn allerlaatste volleyball wedstrijd. Omdat dit de allerlaatste wedstrijd was hadden we de sporthal met bolonnen versierd en hadden we voor de seniors in het team allemaal verschillende cadeautjes gekocht. Na de wedstrijd was er ook nog een slide show met foto's van alle seniors van dat ze een baby waren tot nu. Echt heel leuk maar ook echt lekker amerikaans en overdreven.

Omdat mijn gastgezin dit weekend weer terug naar "huis" gaat om naar meer huizen te kijken slaap ik aankomende week/twee weken bij een andere dochter van hun. Het is hier nu al heel gezellig en we hebben vandaag ook al leuke dingen gedaan. Ik ben dit nu aan het schrijven en we zijn net terug van een Pumkin patch. Een stapel pompoenen waar je de mooiste van uitkiest om hem de volgende dag te gaan carven. Weer een ervaring rijker zeg ik maar.

Als ik klaar ben met het schrijven van deze blog gaan we snel eten en daarna naar de corn maze. Het is een 5km parcour waar allemaal eng verklede mensen in het mais verstopt zitten om je te laten schrikken. Als we daarvan thuis komen gaan we allemaal enge films kijken om echt 100% in de Halloween sfeer te komen.

Ik hoop dat als ik mijn blog over twee weken weer schrijf dat ik dan wat meer kan laten weten over mijn "changing" probleem. Voor nu ga ik de aankomende dagen gewoon genieten van alles wat ik hier doe en als jullie de foto's ervan willen zien kunnen jullie altijd op mn facebook kijken. Ook als jullie vragen hebben kan je me altijd een berichtje sturen!

Luna :)

"Letting go is hard, but sometimes holding on is harder"

Reacties

Reacties

papa

Ben blij dat je dit nu al weer mee kan maken..erg leuk allemaal.

mama

Een kanjer ben je! Vind het zo knap hoe je met deze lastige situatie omgaat. Ben ook heel blij dat je toch nog in de gelegenheid bent om leuke dingen te doen en nieuwe ervaringen op te doen. Dat er een geschikt gezin voor je komt daar ben ik ook zeker van. Veel plezier komende week XX

Mary Eikelhof

Jee Luna wat een verhaal, ik vind het goed van je dat je hier mee om kan gaan. Heel veel plezier en succes met het vinden van nieuwe gastouders. Maar ik zie op de foto's dat je het naar je zin hebt je lacht heel veel. Geniet er maar van. Liefs van ons Mary en Paul.

Marion

Dat nieuwe, leuke, actieve gezin gaat er echt komen. Je verdient het gewoon. Ik ben super trots op jou!

Oma Fia en Opa Nico

Wat ontzettend leuk dat je dit allemaal mee mag maken en we zijn jaloers op de zonsondergang zoals je schrijft. Opa en ik zijn bere trots op de manier waarop je nu met de situatie omgaat. Dat is zoooooo vowassen. We zijn er van overtuigd dat alles goed komt.

Dikke kussen van ons.

P.s Geniet van alles wat je meemaakt.

Oma Ans en opa charles

Wat een verhaal komt allemaal goed .let maar op dat je er zo volwassen mee om gaat !!Je heb ook nog plezier zien we met die Pompoenen ????????????????????????

Kimberly

Ik vind het zo leuk om dit te lezen, moet je vaker doen!!
Echt een super ervaring dit, geniet iedere minuut! Want het gaat snel voorbij.. Ik lees ook al je berichtjes op fb, en geniet lekker mee. Ik hoop dat je snel een perfect gastgezin gaat vinden in de buurt.. Anders moet alles weer opnieuw. Nou heeeel veel succes en plezier nog!
Groetjes
Xx

Bianca

Wat een toestand allemaal. Maar onthou: daar waar een deur dicht gaat , gaat er ook weer een open! Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor je zal komen! Top zoals je hier allemaal mee omgaat. Ben trots op je!
Dikke kus, Bianca

Tineke

Hoi Luna, weer een heel leuk geschreven blog. Ik vind plezierig te lezen, hoe jij alles ervaart.
Wens jou sukses met het vinden van een nieuw passend gezin voor jou. Zal beslist lukken, jij bent zoooooo positief ingesteld. Ze willen jou allemaal..........lieve groet, Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active