My exchange year in the USA

Nieuwe familie, nieuwe school & nieuwe omgeving

Jaja, de titel zegt het al; "mijn wens" uit mijn vorige blog is uitgekomen! Ik heb een nieuw gezin gevonden en ik kon jullie dit binnen twee weken (deadline, check) laten weten. Ik ben zo ongelovelijk blij hoe snel alles is gegaan de afgelopen twee weken! Ik zal bij het begin beginnen.

In mijn vorige blog heb ik verteld dat mijn "biologische" gastgezin ging verhuizen naar Minnesota en dat dat leide tot een groot probleem. Ik moest namelijk (zelf) een nieuw gastgezin zoeken die mij voor de rest van het jaar wilde hosten en mij ook elke dag naar mijn oude school wilde brengen. Aangezien ik in eerst instatie in een stad was geplaatst die veel "hispanic" people had was het best wel moeilijk iemand the vinden. Ik had namelijk wel wat mensen op school die me leuk leken maar het probleem was dan dat de ouders slecht of geen engels konden en er dus Spaans in huis werd gepraat. Vanuit de organisatie hier in Amerika kwam het idee om misschien een van mn docenten te vragen. There was a kleine kans dat ze me konden hosten (aangezien dat best wel een opgave is) maar het idee was dat ze me uberhaupt een stukje verder konden helpen door mensen "aan te wijzen". Woensdag twee weken geleden heb ik besloten dat ik maar eens een poging moest wagen met dit idee. Ik stuurde mijn Goverment and politics docent een email met de vraag of hij en zijn vrouw mij misschien wilde hosten of mij een klein beetje verder in de goede richting wilde helpen. Voordat ik weer les had van hem was er al een email de deur uit naar alle (!!!) andere docenten. Nog diezelfde middag werd ik naar "the front office" gehaald met een mooie grote groene pas (je loopt hier echt voorschut als je met je gangpas tijdens de les ergens naartoe moet). Toen ik daar aankwam hoorde ik vanuit een kamertje "so i heard you didnt want to move to minnesota?!". Dat was dus mijn nieuwe gastmoeder. Ze hoorde van mijn verhaal en las het mailtje van mijn docent and had meteen haar man gebeld om te vragen of hij het een goed idee vond om mij te hosten. Vanaf dat moment is alles heel snel gegaan. Ayusa (de organisatie) heeft de familie helemaal binneste buiten gekeerd om te kijken of ze geen crimele achtergrond hebben of dat ze de kinderen (die 3 en 1.5 zijn) misschien hebben gestolen.
Vorige week zondag ben ik toen naar hun huis gekomen om de rest van de familie te ontmoeten. Ik had al meteen een heel goed gevoel in het nieuwe huis met de nieuwe mensen en voelde me na een paar minuten al heell erg thuis! De week daarna mocht ik geen contact hebben met hun omdat ze nog niet goed waren gekuerd en nog niks officeel was. Ondanks dat de organisatie had gezegt dat ik woensdag bij hun in kon trekken was dat niet helemaal het geval. Er waren wat dingen mis met de background check wat er voor zorgte dat het afgelopen vrijdag nog steeds niet voltooid was. Desondanks heeft mijn nieuwe familie toen besloten dat ik het weekend bij hun zou zijn. Vrijdag na school werd ik opgehaald door mijn (toen nog niet helemaal nieuwe) gastmoeder. We zijn toen naar mijn oude huis gereden en hebben alles ingepakt met het idee dat ze me niet meer terug zou brengen. Toen ik alles had ingepakt zijn we naar een restaurant gereden (de eerste keer in mijn Amerika avontuur dat ik uit eten was anders dan fastfood!!!) en hebben ze me helemaal geinformeerd over hun familie, wat ze doen in het weekend en de trip naar CALIFORNIË!

Omdat deze familie in een andere stad woont ga ik nu ook naar een andere school. Vandaag was mijn eerste schooldag wat in het begin wel een beetje ongemakkelijk was. Ik ken hier nog niemand op school en had dus ook niemand om bij te zitten voor de lunch. Gelukkig zijn de mensen op mijn nieuwe school (bijna) allemaal heel vriendelijk en mocht ik bij iemand aan de tafel gaan zitten. Mijn vakken zijn nu nog precies hetzelfde maar voor het volgende semester zijn er een paar veranderingen die ik dan zal laten weten op mn blog.

Heel veel veranderingen op hetzlefde moment dus. Iets wat me ontzettend moe maar tergelijkertijd heeeeeeel blij maakt! Ik heb het gevoel dat ik hier veel beter op mijn plek zit als waar ik de afgelopen 3 maanden zat en ik ben ongelovelijk dankbaar voor de kansen die ze mij nu al hebben gegeven! Ze hebben me al voorgesteld aan zo veel mensen die ik de aankomende maanden vaak zal gaan zien, ze hebben al heel veel tripjes gepland en ze zijn super geintereseerd in mij en in ons altijd koude kikkerlandje.

De beste vrienden van mijn familie zijn ongeveer tien jaar ouder dan mijn gastouders en hebben dus kinderen van mij leeftijd. We zijn het hele weekend bij elkaar over de vloer geweest en ook hun zijn allemaal super geinterseerd! Deze vrienden voelen als familie voor het gezin en daarom gaan we ook samen met hun thanksgiving vieren/in februari een weekje weg. De ouders zijn super aardig en de kinderen zijn geweldig. Iedereen in deze nieuwe omgeving laat me zo erg thuis voelen en ik ben echt super blij met iedereen die ik nu om me heen heb! Ik heb het gevoel dat ik twee nieuwe families erbij heb gekregen terwijl ik er maar 1 heb uitgekozen.

Ik kan maar niet stoppen met te zeggen hoe blij ik ben met alle veranderingen de afgelopen tijd en hoe erg ik nu op mn plek zit. Natuurlijk zijn de afgelopen weken en dagen ook best wel verwarrend en lastig geweest door alle veranderingen en de onzekerheden maar, en ik beloof dit is de laatste keer dat ik dit zeg in deze blog, ik ben super blij met hoe alles is uitgepakt en waar ik de rest van mijn jaar mag doorbrengen!

Luna

"The only way to make sense out of change is to plunge into it, move with it, and join the dance." - Unknown

Reacties

Reacties

johnny bakker

ik vind het heel knap hoe je er mee omgaat luna. top van je. jammer dat het zo loopt maar nu weer vooruit kijken geniet ervan wat jij altijd al wou USA. veel suc6 TOPPER.

Naomi Hagen

jeetje lijkt me zo spannend om zo 'opnieuw te beginnen'. Gelukkig is het goed gekomen en heb je het op je nieuwe plekje goed :)

Mary en Paul Eikelhof

Hallo Luna wat een verhaal, maar ik vind het heel knap hoe jij het opgelost hebt goed hoor. Heel veel succes op school en bij je gast gezin. Veel liefs. Dikke knuf van ons. Groetjes van Mary en Paul.

Bianca

Och mop wat zijn we trots op je!! Je hebt het toch maar geflikt. En als beloning ben je waarschijnlijk nog veel beter af als waar je eerst zat, als ik het zo bekijk. En om jouw stijl af te sluiten: Wij zijn heel blij voor je!!! Dikke kus en groetjes, Paul en Bianca

Marion

Toppertje!

Emily

Ik ben super blij voor je! Lijkt mij erg moeilijk om weer opnieuw te beginnen en zelf een gezin te zoeken, maar je hebt het super gedaan. Veel succes en plezier met je nieuwe gezin :)

Brenda Zaal

Hey Luna, wat heerlijk dat je zo'n fijn nieuw gezin hebt gevonden. Vanaf nu zal het alleen maar makkelijker voor je worden. Succes !

Oma en opa v.beveren

We zijn zo blij voor je .je heb het toch maar voor mekaar ..nou veel plezier en suc6 in de komende Maanden ...liefssssss????????????????

Opa van beveren

LUNA wat ben ik blij voor je .Maak er iets mooi van daar in grote land ????????????

Iris

Wij Zijn super super blij voor jou!!! Heeeeel knap hoe je hier me omgaat!! Je bent een toppertje!!! Heeeel veel plezier bij je nieuwe gast gezin!! Genieten!! Dikke kus de van Pareentjes!!! XXX

Papa

*#Trots*

mama

Geweldig verhaal om mee wakker te worden! De groei die jij de afgelopen maanden hebt doorgemaakt had je hier misschien wel 5 jaar over moeten doen. Super hoe je het doet daar en ik ben ook super blij met je nieuwe gezin en iedereen die daar bij hoort en je zo'n fijn ontvangst gegeven heeft XX

Tineke

Wat een verhaal Luna. Weer een enorme verandering van omgeving en mensen. Ik vind dat je hier heel goed mee om gaat. Prima om zo positief in het leven te staan. Kom je ver mee. Geniet van jouw nieuwe "gezin"en maak er wat van.
lieve groet, Tineke

Opa Nico en oma Fia

Gossie liefje,(..wij zijn zo blij..)hihi dat je nu voor je gevoel op je plekje zit en ondanks alle vervelende dingen die je achter de rug hebt nog zo positief bent. Dikke kussen van ons.

Floor

Heeeel erg trots op hoe jij t doet luun! Toppertje ben je !!!!!!

petra & gerard

Nou Luna, ze zeggen wel eens wie goed doet wie goed ontmoet maar in jouw geval gaat dat zeker op,het was geen makkelijke weg maar uiteindelijk ben je nu wel op een voor jou goede plek. Chapeau Luna!!!!. Succes met alles om je heen. xx

Hennie en Anneke.

Hoi Luna. Wat heb je dit weer geweldig geschreven. Fijn dat je nu helemaal op je plek zit. We kijken uit naar je volgende blog. Liefs

marielpronk7@hotmail.com

Geweldig dat je zo'n nieuw gastgezin hebt gevonden! Nu veel tripjes voor de boeg zo te horen???? Have fun! Groetjes van ons alle4

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active