My exchange year in the USA

Aan alles komt een einde

Daar zit ik dan, op mn bed, waarschijnlijk mn laastste blog in Amerika te schrijven. Terwijl ik net een regenacthig plaatje met de tekst "bah bah en nog eens bah" ontvang van papa stuur ik dezelfde tekst terug maar dan met een foto van mn al bijna volle koffer. Want ja, ook voor mij is die tijd nu aangebroken. Ookal ga ik nog bijna 4 weken op reis, ik moest wel al beginnen met inpakken want vanaf dit weekend zal ik geen volle 24 uur meer thuis zijn.

Maarja, naast het nu al doei zeggen tegen sommige mensen, dingen voor het laatst doen en inpakken zijn er de afgelopen twee maanden ook leuke dingen gebeurt natuurlijk. Veelste veel om over te schrijven dus ik zal proberen alle hoogte punten eruit te halen.

In mijn vorige blog had ik het over het feit dat zwemmen net was afgelopen en dat de tennis tryouts waren begonnen. Na twee weken elke dag na school 2 uur hard werken heb ik uitiendelijk het hoogste team gehaald: varsity it was! Ook vertelde ik toen dat je als varsity player elke wedstrijd mag spelen en dat je aan het einde van het jaar een letter krijgt. Natuurlijk is dit allebei gebeurt en heb ik super genoten van het tennis seizoen.

Een ander ding dat ik ook mocht meemaken was mijn eerste en laatste amerikaanse prom. Ik was thuis gebleven met mijn gasmam en haar vriendin om mn haar te krullen en me helemaal mooi op te maken (wat uiteindelijk bijna twee uur duure want we waren vergeten de krultang aan te doen...). Daarna ging ik samen met vrienden bij een vriendin thuis foto's maken om ook dit evenement niet te vergeten. En toen was het zo ver; prom ging echt beginnen. Rond 6 uur gingen we naar de locatie en hebben we tot een uurtje of 11 gedanst. We waren op een soort farm met een eel mooi versierde hal waar we met de hele junior en senior class inkonden. Daarna, om 12 uur, starte afterprom. Dit was gewoon bij ons op school en het thema was cruiseship. The boosterclub had de hele school omgebouwd tot een cruiseschip en tropisch eiland en er waren heel veel dingen te doen. Er waren obstacle courses, van die grote hamsterballen, (vr)eet competities en je kon hele leuke prijzen winnen. Om 4am liep ik de deur uit met twee vrijkaartjes voor waterworld en 4 voor het planetarium.

Het weekend daarna kreeg ik een super verassing voorgeschoteld tijdens ons "wekelijks" (ondertussen maandelijks...) skype gesprek. Papa en mama zouden naar Amerika komen om bij mijn award show aanwezig te zijn!! Helaas is dat niet doorgegaan omdat er te veel geregeld moest worden in een te korte periode. Uiteindelijk hebben we gewoon het hele plan verschoven naar het weekend van 14 mei en toen kwam mn zusje ook nog eens mee! We hebben hele leuke dingen gedaan (waaronder mijn eerste baseball game!!!) en op maandag ochtend was het voor hun weer tijd om naar huis te gaan. Vanaf dat moment begon het aftellen echt voor mij. Vanaf dat moment had ik nog maar drie weken in longmont waarvan nog maar twee op school. Het gaat allemaal zo vreselijk snel en ik kan elke opkomende student adviseren zo eel mogelijk te genieten, wat het is echt zo voorbij!

Ofgelopen zaterdag heb ik samen met een vriendin mijn gewonnen waterword kaartjes verzilverd. We gingen op openingsday en het was perfect weer dus we verwachtte veel mensen. Niet dus. We konden bij alle slides zo doorlopen (behalve als we een 600pound tube moesten tillen, daar bevonden we een klein probleem...) en we hebben 5 uur lang gegild en gelachen. Mooie afsluiter, want dit was mn een na laatste weekend in Colorado.

Nu ik dit schrijf, en jullie het waarschijnlijk lezen, is het maandag. Om preciezer te zijn, maandag 30 mei 2016 (of hoe amerikanen het leuk vinden; 2k16). Mn laaste week in longmont, colorado is ingegaan. Volgende week maandag, 6 juni, vertrek ik in een typische amerikaanse camper om een paar states te verkennen. Op 28 juni zal ik voor minder dan 48 uur weer in Longmont zijn om mn final goodbyes te doen en dan op 30 juni sta ik (hopelijk) eer met beide benen op Nederlandse bodem.

Dit is de laaste blog die ik in Amerika zal schrijven en mijn allerlaatste blog zal geschreven worden in dezelfde tijdzone (leuk!).

Luna

299/329

"Leaving home always means leaving with your feet, never with your heart" - Unkown

Reacties

Reacties

Mama

Wat een fantastisch jaar heb je achter de rug, hier kun je de rest van je leven op terug kijken en van profiteren door alles wat je hebt geleerd.
Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is afscheid te nemen van de mensen die je in korte tijd zo dierbaar geworden zijn maar wij zijn ook weer heeeeel blij als je straks weer lekker thuis bent.
Geniet nog even van de laatste dagen in Longmont en je vakantie met Mar en Peter!!
Tot snel XX

Papa

Hele leuke een na laatste blog, vooral de laatste zin past bij jou. Dat gevoel wat je nu en zo zal hebben had ik al aan je gemerkt toen wij daar 3 dagen waren. Je bent nu een Amerikaanse Nederlander dat zal je nooit ontnomen worden, ben ontzettend trots op jou.

Oma Ans

Het is allemaal zo snel gegaan als je terug kijkt wat een ervaring nu nog een fijne Vakantie en dan gouw naar ALMERE veel plezier nog ????????????????????????

Mary en Paul Eikelhof

Hoi Luna wat heb je een prachtige tijd gehad, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik heb je verhalen met plezier gelezen. Geniet nog van je reis eneen goedevlucht weernaarNederland. Groetjes.

Oma Fia Opa Nico

Lieve schat wat een ervaringen allemaal, super hoor.
Geniet nog van de laatste weken met Marion en Peter.

Tot gauw op Nederlandse bodem
Dikke knuffels

Bianca

Jeetje het is echt snel gegaan. Ik zie ons nog zitten bij mama thuis, wachten op het telefoontje of je wel/niet geslaagd was..... en nu ben je al weer bijna thuis. Bijna thuis met een stuk ervaring die niemand je meer afneemt.
Geniet van die laatste dagen en tot 30 juni!!
Dikke kus!

Nancy van de Leemkule

Jeetje wat stoer allemaal van je en wat een heerlijke ervaringen én vrienden voor het leven heb je opgedaan!!

xxxNancy

Tineke

Hoi Luna, ik heb genoten van al jouw blogs. Leuke ervaring!! Wens je een fijne reis met Marion en Peter. Wat een luxe. Prachtig lijkt mij.
Hoop in de toekomst nog iets van je te lezen/horen.
Vooreerst veel plezier en lieve groet,
Tineke

Hennie SR

Hoi Luna dat was weer een mooi verhaal. Je hebt een mooie en leerzame tijd gehad .Nu nog een paar mooie weken toegewenst
????????????

marielpronk7@hotmail.com

Lieve Luna, geniet nog van de laatste weken in The States!
Nu nog een mooie tour met de camper voor de boeg!Heel veel plezier en tot gauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active